Sector 2 bikes in Elst

26 juni 2016 - Wageningen, Nederland

Het hoofdkantoor van de bekende Nederlandse vakantiefiets Santos verwees me door naar sector2bikes in Elst (Utrecht). Daar kon ik een fiets huren. Ik kwam in april 2016 in contact met Bart, de eigenaar van sector 2 bikes. Een rustige, vakbekwame man, no nonsense, die me op een avond in zijn winkel alle ins en outs liet zien van het lange afstand fietsen. Hij had me gemakkelijk van alles en nog wat kunnen verkopen, want ik heb geen verstand van fietsen en het sleutelen aan fietsen. De fiets moet het gewoon goed doen. Bart nam de tijd, remde me af op het moment dat ik juist nutteloze dingen wilde aanschaffen en liet me uitgebreid zien wat juist wel interessant was. Ik kon ook rustig allerlei fietsen uitproberen en mee naar huis nemen. Dit resulteerde uiteindelijk in een mooie zwarte Santos met blauwe opdruk. De optie om de fiets een maandje te huren werd veel minder interessant omdat ik deze fiets ook juist voor het woon-werk verkeer kan gebruiken.
Je kunt via de Santos website zelf je eigen fiets in elkaar zetten. Dit heeft Bart samen met mij gedaan, waarbij we voor elk onderdeel de tijd namen.
Ook na de koop blijft Bart zich inzetten om je een zo goed mogelijk op pad te helpen. In een ander blog onderdeel neem ik alle onderdelen door...